لوگوی موبایل سایت آی ترندز(ITrends) ITrends
ایکون سرچ
ایکون سرچ
لوگوی دسکتاپ سایت آی‌ ترندز(bestintro) ITrends
ایکون سرچ

افزوده شدن میانبر AI Mode به ویجت جستجوی گوگل در اندروید

آیکون نویسنده
آیکون ساعت
میانبر AI Mode در ویجت جستجوی اندروید گوگل

گوگل میانبر AI Mode را به ویجت جستجوی اندروید اضافه کرده است. این قابلیت جدید در نسخه 16.28 اپلیکیشن گوگل فعال شده و امکان دسترسی سریع به جستجوی هوش مصنوعی را مستقیماً از صفحه اصلی فراهم می‌کند.

دسترسی سریع‌تر به هوش مصنوعی از صفحه اصلی

در طراحی جدید ویجت جستجوی گوگل، میانبر AI Mode به‌صورت یک آیکن دایره‌ای در سمت راست آیکن میکروفن و Google Lens قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن ویجت و رفتن به بخش Shortcuts، این گزینه را فعال کنند. قابلیت مذکور هم‌اکنون برای کاربران نسخه‌های پایدار و بتای Google app در دسترس قرار گرفته است.

AI Mode چه کاربردی دارد؟

AI Mode به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌جای جستجوی سنتی، به‌صورت مستقیم یک prompt وارد کنند و پاسخ‌های هوش مصنوعی گوگل را در حالت تمام‌صفحه دریافت کنند. این ویژگی بخشی از تلاش گوگل برای ترکیب قابلیت‌های مدل‌های زبانی با جستجوهای روزمره است.

تفاوت طراحی برای کاربران عادی و Search Labs

اگر کاربر نسخه Search Labs نباشید، میانبر AI Mode در قالب یک pill در نوار رنگی زیر نوار جستجو نمایش داده می‌شود. در مقابل، کاربران نسخه جدید طراحی، AI Mode را به‌عنوان بخشی از خود ویجت مشاهده می‌کنند. این طراحی جدید همچنین در هنگام اسکرول Discover feed نیز ظاهر متفاوتی دارد.

چرا AI Mode برای برخی کاربران فعال نشده است؟

قابلیت میانبر AI Mode در نسخه ۱۶.۲۸ اپلیکیشن جستجوی گوگل به‌صورت تدریجی و منطقه‌ای برای کاربران پایدار و بتا منتشر شده است. بنابراین ممکن است برخی کاربران هنوز آن را مشاهده نکنند.
دلیل این موضوع می‌تواند مربوط به منطقه جغرافیایی، نسخه اپلیکیشن، تنظیمات حساب گوگل (فعال بودن Web & App Activity) و عضویت در برنامه آزمایشی باشد.

تحلیل iTrends

گوگل با این به‌روزرسانی کوچک اما هدفمند، نشان می‌دهد که در حال تغییر بنیادی تجربه جستجو است. افزودن میانبر AI Mode در ویجت جستجو بخشی از استراتژی گوگل برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی با رفتارهای روزمره کاربران است. این قابلیت نه‌تنها سرعت تعامل با AI را افزایش می‌دهد، بلکه فضای رقابتی جدیدی در برابر ابزارهایی مثل ChatGPT و Bing AI ایجاد می‌کند. آینده جستجو نه صرفاً بر پایهٔ کلمات کلیدی، بلکه مبتنی بر درک متنی و تعامل هوشمند خواهد بود.